Aktualności

Złapali ortograficzną zadyszkę

Jak połączyć naukę ortografii z ćwiczeniami fizycznymi? Nie da się? Wprost przeciwnie, to bardzo proste! Należy tylko zorganizować w klasie „spocone dyktando”.

To specyficzne dyktando znane jest też pod nazwą „biegane” lub „sportowe”. Zabawa polega na tym, że to nie nauczyciel dyktuje tekst, a uczeń podaje go koledze lub koleżance. Żeby jednak nie było zbyt łatwo, uczniowie piszący siedzą tyłem do tekstu, który zawiesza się w jakimś odległym miejscu klasy… Kolega lub koleżanka z grupy ma za zadanie podbiec do tekstu, zapamiętać jak najwięcej i podyktować go sekretarzowi grupy. Do tekstu można wracać dowolną ilość razy. Wygrywa ten, kto napisze najszybciej i… z najmniejszą ilością błędów.

Dziś na lekcji w konkurencji ortograficzno-sportowej zadyszkę łapała klasa V. Na plus ćwiczenie ocenili prawie wszyscy. Dwie osoby były średnio zadowolone z tej konkurencji, bo… nie przepadają za ortografią. Po zakończeniu ćwiczenia wszystkie wyrazy z trudnością ortograficzną zostały zapisane w zeszytach.

Po feriach okaże się, kto odwzorował tekst najlepiej! Dzisiejsze dyktando było częścią klasowego konkursu z „Hobbita” oraz wpisywało się w akcję „W-F z klasą”, w której nauczyciele wracają do zapomnianych nieco przerw śródlekcyjnych.

Pani Karolina Jędrych ma nadzieję, że następne „spocone dyktando” uczniowie napiszą już bez zadyszki!

Ułatwienia dostępu

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).