Pisanie to trudna sztuka. Ale czy na pewno? Na to pytanie mogli odpowiedzieć sobie uczniowie klas Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum, którzy 12 marca wzięli udział w Szkolnych Warsztatach Twórczego Pisania.
Wybrani przez nauczycieli języka polskiego chłopcy i dziewczęta z klas IV-VI Szkoły Podstawowej pod czujnym okiem p. Oli Rygiel badali jak funkcjonuje zjawisko tajemnicy w prozie oraz docierali do tajników ludzkich emocji, ucząc się konstruowania napięcia w tekście. Każdy z dwanaściorga uczestników otrzymał certyfikat Laboratorium Postępowca, zyskując zaszczytne miano Alchemika Prozy.
Warsztaty dla Gimnazjum poprowadziła p. Karolina Jędrych. Przeprowadzone ćwiczenia (pisanie, pisanie, pisanie…) miały na celu wskazanie możliwości jakie pisarzowi dają różne rodzaje narracji, uświadomienie sobie tego, jakie tematy są nam bliskie, a jakie dalekie. Uczniowie tworzyli teksty inspirowane obrazami i muzyką; zgadywali również, o czym może śpiewać chiński wokalista. Część zajęć poświęcona była omówieniu tekstów nadesłanych p. Jędrych przez uczestników warsztatów (aby wziąć udział w zajęciach należało wykazać się umiejętnością przelewania swoich myśli na papier, czyli tworzenia ciekawego, twórczego tekstu).
Uczniowie – jak sami twierdzą – z niecierpliwością czekają na powtórkę z… Warsztatów, a prowadzące nauczycielki na poprawione przez uczestników teksty.
Szkolne Warsztaty Twórczego Pisania są jednym z projektów zorganizowanych w ramach programu Szkoła Myślenia.