Aktualności

Kredki na ścianie jak Pokemon Go

Wcześniej wirtualnie, teraz w rzeczywistości. Na mury naszej szkoły wskoczyły, jak Pikachu z światowego hitu gier na smartfony. „Społeczna” od lat stawia na innowacje. Ale czy kredki będzie można łapać?

Nauczyciele rezygnują tu z tradycyjnych zeszytów i podręczników, a nawet ławek. W klasie języka polskiego obok nich znajdziemy wygodne pufy. Do tego lekcje z komputerów i smartfonów – z wykorzystaniem multimedialnych programów edukacyjnych, e-podręczników, YouTube’a. Są też nowoczesne projektory i tablice interaktywne.

– Wykorzystanie smarfonów w codziennym toku zajęć bazuje na naturalnej umiejętności w posługiwaniu się najnowszymi technologiami. W czasie wolnym każdy nastolatek z nich korzysta – mówi Andrzej Gawenda, dyrektor ZOSS w Bytomiu.

Według badań Common Sense Media, przeciętny nastolatek spędza przed ekranem urządzenia mobilnego aż 6 godzin i 40 minut dziennie. To prawie tyle, ile cały blok zajęć w ciągu jednego dnia! Nauczyciele ze Społecznej znaleźli skuteczny sposób na wykorzystanie tego nawyku. Przecież w gąszczu aplikacji mobilnych można znaleźć takie, które przydadzą się w nauce, a dodatkowo będą ciekawym i inspirującym zajęciem dla uczniów.
– Uczniowie pracują z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych, a przy tym doskonalą i rozwijają kompetencje z różnych dziedzin. Ponadto, wykazują większe zainteresowanie nauką, są bardziej zaangażowani w zajęcia i chętniej się udzielają – dodaje dyrektor.

Zajęcia przy użyciu tablic interaktywnych czy smartfonów są ciekawsze i różnorodne, umożliwiają uczenie poprzez zabawę, a dzięki wykorzystaniu animacji i zdjęć rozwijają umiejętność abstrakcyjnego myślenia. Zwiększają zainteresowanie uczniów tematem lekcji, poprawiają koncentrację i rozwijają współpracę między uczniami.

W Społecznej najnowsze technologie pomagają realizować ważną obietnicę – „dostępna zawsze i wszędzie”. Dzięki temu dzieci, których nie było w szkole lub miały problem z przyswojeniem tematu, bez przeszkód mogą z nich korzystać. Mają równe szanse na dobrą ocenę i uznanie w oczach nauczycieli. Ponadto, wykorzystanie takich sposobów nauki ma swoje przełożenie na fantastyczne wyniki w nauce.

Piękno kryje się wewnątrz, przekonywali się od lat nasi uczniowie. Ale w tym roku stawiamy na spójność przekazu i interakcję z otoczeniem. Elewacja szkoły wymagała już remontu z powodów technicznych i wizerunkowych. Udało się całe przedsięwzięcie zaprojektować i zaplanować w taki sposób, by zupełnie nie zakłócać zajęć, a prace przeprowadzić w wakacje. Pierwsze prace zaczęły się w lipcu. A teraz, po wakacjach, mamy premierę zupełnie odmienionej elewacji, która wciąga znaną z wirtualnej rzeczywistości szkoły stylistykę kolorów, kredek, na mury budynku.

Jak wykorzystujemy smartfony na lekcji? Odpowiedź w filmiku!

Ułatwienia dostępu

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).