Aktualności

Zagrali w lektury (i w lekturach)



Jak zachęcić uczniów do samodzielnej lektury oraz opracowania utworu literackiego? Test, kartkówka, odpytywanie? Być może, ale…  czy takie formy rzeczywiście zachęcają uczniów? Można i warto spróbować czegoś innego…

Uczniowie klasy I gimnazjum w ciągu dwóch tygodni realizowali projekt z języka polskiego. Podzieleni losowo na grupy mieli przygotować inscenizacje czterech nowel autorstwa Bolesława Prusa. Były to: Kamizelka, Antek, Katarynka i Z legend dawnego Egiptu. Uczniowie mogli wybrać dowolną scenę bądź pokazać całość lektury. Ich zadaniem było także samodzielne stworzenie scenariusza, przygotowanie kostiumów bądź kukiełek, rekwizytów i/lub dekoracji oraz, oczywiście, nauczenie się roli. Podczas pisania scenariusza przydała się praktyka nabyta podczas szkolnych obchodów Dnia Niepodległości.

Wszystkie grupy bardzo dobrze poradziły sobie z zadaniem. Powstały krótsze i dłuższe scenki. Ponadto uczniowie mieli też napisać streszczenia i plan wylosowanej noweli. Pani Karolina Jędrych ma nadzieję, że taka praca sprawi, iż uczniowie zapamiętają tekst krótkich, ale jednak leciwych już lektur oraz będą mieć w pamięci cechy noweli jako gatunku. Na pewno na kolejnej lekcji sprawdzi, co też zostało uczniom w głowach…

Ułatwienia dostępu

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).