< Zagrali w lektury (i w lekturach) – spoleczna.bytom.pl

My, rodzice polecamy!

Zagrali w lektury (i w lekturach)

Jak zachęcić uczniów do samodzielnej lektury oraz opracowania utworu literackiego? Test, kartkówka, odpytywanie? Być może, ale…  czy takie formy rzeczywiście zachęcają uczniów? Można i warto spróbować czegoś innego…

Uczniowie klasy I gimnazjum w ciągu dwóch tygodni realizowali projekt z języka polskiego. Podzieleni losowo na grupy mieli przygotować inscenizacje czterech nowel autorstwa Bolesława Prusa. Były to: Kamizelka, Antek, Katarynka i Z legend dawnego Egiptu. Uczniowie mogli wybrać dowolną scenę bądź pokazać całość lektury. Ich zadaniem było także samodzielne stworzenie scenariusza, przygotowanie kostiumów bądź kukiełek, rekwizytów i/lub dekoracji oraz, oczywiście, nauczenie się roli. Podczas pisania scenariusza przydała się praktyka nabyta podczas szkolnych obchodów Dnia Niepodległości.

Wszystkie grupy bardzo dobrze poradziły sobie z zadaniem. Powstały krótsze i dłuższe scenki. Ponadto uczniowie mieli też napisać streszczenia i plan wylosowanej noweli. Pani Karolina Jędrych ma nadzieję, że taka praca sprawi, iż uczniowie zapamiętają tekst krótkich, ale jednak leciwych już lektur oraz będą mieć w pamięci cechy noweli jako gatunku. Na pewno na kolejnej lekcji sprawdzi, co też zostało uczniom w głowach…

Posted in ciekawe lekcje, kultura, projekty, wszystkie, życie szkoły | Leave a comment

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.